پرکینز نسل جدید موتور دیزل پرکینز خود را که مطابق با آخرین محدودیت های استاندارد آلایندگی EU Stage 3B/US Tier4 وارد بازار کرد.

این امر جهت رسیدن به سهم بازار بیشتر و حضور قدرتمند تر در صنعت دیزل چین صورت گرفته است.

نسل جدید موتور دیزل پرکینز

این موتور دارای چهار سیلندر، حجمی معادل 2.2 لیتر و همانطور که از نامش پیداست از یک سیستم توربو شارژ جهت تراکم بیشتر هوای ورودی به موتور دیزل ژنراتور بهره می برد. این موتور دیزل پرکینز در کوچکترین سایز و فضای ممکن طراحی شده است. از جمله کاربری های این دیزل میتوان به قابلیت نصب بر روی لدرهای کوچک و همچنین دستگاههای حفاری (excavater) و تامین نیروی آنها اشاره نمود.

این اولین سری از موتورهای کوچک سری 400 است که از سیستم تزریق سوخت مستقیم (rail direct injecnon) به واسطه قدرت و دقت بالای تجهیزات الکترونیکی خود استفاده می نماید.

سیستم سوخت دیزل پرکینز

در روش تزریق مستقیم سوخت، فشار سوخت در لحظه پاشش تا 1mpa (یک مگا پاسکال) معادل 10bar افزایش می یابد. در نسل 3 تزریق سوخت خطی مستقیم این فشار تا میزان 3 مگا پاسکال معادل 30bar افزایش می یابد.

ویژگی های جزئی تر از نسل موتور دیزل پرکینز

اولین سری از این موتور دیزل های با تولید مدل 404F-E22TA در “بااوما” چین در استان شانگهای آغاز گردید. پرکینز این نسل از موتورهای دیزل را با بهبود 77% در مصرف سوخت نسبت به موتورهای قبلی، تولید و روانه بازار کرده است.

این موتور دارای چهارسیلندر، حجمی معادل 2.2 لیتر و همانطور که از نامش پیداست از یک سیستم توربو شارژ جهت تراکم بیشتر هوای ورودی به موتور بهره میبرد. این موتور دیزل در کوچکترین سایز و فضای ممکن طراحی شده است.

این اولین سری از موتورهای کوچک سری 400 است که از سیستم تزریق سوخت مستقیم (rail direct injecnon) به واسطه قدرت و دقت بالای تجهیزات الکترونیکی خود استفاده می نماید. در روش تزریق مستقیم سوخت فشار سوخت در لحظه پاشش تا 1mpa (یک مگا پاسکال) معادل 10bar افزایش می یابد. در نسل 3 تزریق سوخت خطی مستقیم این فشار تا میزان 3 مگا پاسکال معادل 30barr افزایش می یابد.

دیزل ژنراتور پرکینز همچنین با استفاده از سیستم مدیریت الکترونیکی کارآمدتر توانسته بهبود قابل توجهی در کارایی و راندمان این موتور دیزل پرکینز ایجاد نماید. با توجه به تفاوت استاندارد های آلایندگی در مناطق مختلف چین و برای پوشش کامل این بازار این موتورها به راحتی قابل تطبیق با استانداردهای پایین تر آلایندگی همچون Tier3 هستند.

در این سری از موتور های دیزل زمان بین بازدیدها و سرویس دوره ای افزایش یافته که سبب کاهش هزینه های نگهداری می گردد. همچنین این موتور ها بسیار ساده و قابل کنترل تر (خوش دست تر) نسبت به سری قبل هم خانواده خود (یعنی سری 400) می باشند.

دیوید کیدر( David Kidder ) مدیر تولید موتورهای سری 400 پرکینز اعتقاد دارد که این موتورها به واسطه راندمان و کارآیی بالای خود به راحتی می توانند وارد بازار ماشین آلات عمرانی و ساختمانی (Construction) شوند.

دیزل پرکینز همچنان کوچک و قدرتمند

از دیگر مزایای این موتور دیزل می توان به ساختار کوچک و قابلیت نصب آن بروی انواع دستگاه ها جهت کاربری های مختلف اشاره کرد. این امر سبب استقبال از این موتور دیزل در صنایع مرتبط گردیده است. تمام این موارد و بهبود در کارایی با حفظ اندازه های قبلی این خانواده از موتور ها انجام شده است.