تابلو کنترل دیزل ژنراتور (دستی – اتوماتیک)

صفحه اصلی/تابلو کنترل دیزل ژنراتور/تابلو کنترل دیزل ژنراتور (دستی – اتوماتیک)

تابلو کنترل دیزل ژنراتور (دستی – اتوماتیک)

تابلو کنترل دیزل ژنراتور را میتوان به عنوان مغزِ پردازنده و یا مرکز فرمان دیزل ژنراتور در نظر گرفت. تابلو کنترل دیزل ژنراتور وظیفه بررسی و کنترل پارامترهای عملکردی دیزل ژنراتور و همچنین هماهنگی بین دیزل، ژنراتور و مصرف کننده جریان الکتریکی (برق) را به عهده دارد. تابلو کنترل دیزل ژنراتور بر اساس نحوه کارکرد (دستی و اوماتیک) و همچنین تعداد دیزل ژنراتور به چند گروه تقسیم میگردند.

تمامی مراحل ساخت کانوپی سایلنت از ورق کاری ، شینه کشی ، وایرینگ ، نصب و راه اندازی در محل کارخانه شرکت پایور دیزل آسیا انجام می شود.

در ساخت این تابلو ها از بهترین قطعات اروپایی شامل کلید قدرت اشنایدر و رله فیندر استفاده می شود.

توضیحات

تابلو کنترل دیزل ژنراتور را میتوان به عنوان مغزِ پردازنده و یا مرکز فرمان دیزل ژنراتور در نظر گرفت. تابلو کنترل دیزل ژنراتور وظیفه بررسی و کنترل پارامترهای عملکردی دیزل ژنراتور و همچنین هماهنگی بین دیزل، ژنراتور و مصرف کننده جریان الکتریکی (برق) را به عهده دارد.

تابلو کنترل دیزل ژنراتور بر اساس نحوه کارکرد (دستی و اوماتیک) و همچنین تعداد دیزل ژنراتور به چند گروه تقسیم میگردند. شاید بتوان این تابلوها با توجه به نوع استفاده بر روی دیزل ژنراتور به سه گروه ذیل طبقه بندی کرد :

تابلو دستی (Manual) :

ساده ترین نوع تابلو است که برای شروع به کار دیزل ژنراتور نیاز به حضور و فرمان دستی اپراتور (ON/OFF) میباشد. این تابلوها دارای کلید اتوماتیک اضافه بار نیز هستند.
تابلو اتوماتیک (Emergency) : این نوع تابلو نیاز به حضور کاربر برای راه اندازی دیزل ژنراتور ندارد. این نوع تابلو با قطع و وصل برق شهر به طور خودکار دیزل ژنراتور را وارد مدار و از آن خارج مینماید.

تابلو پارالل (Synchronize) :

تابلو پارالل یا سنکرون قابلیت اتصال دو یا چند منبع تولید اعم از دیزل ژنراتور و یا برق شهر را با یکدیگر دارد. در این حالت امکان تقسیم بار بین دیزل ژنراتورها با نسبتهای دلخواه جهت انعطاف پذیری بیشتر مجموعه وجود دارد. تابلوهای سنکرون دیزل ژنراتور دارای حساسیتهای عملکردی و طراحی میباشند که نقصان در هر یک از آنها میتواند موجب خسارتهای جبران ناپذیری به مجموعه گردد. تابلو سنکرون دیزل ژنراتور امکان کار در هر دو حالت دستی و یا اتوماتیک را دارد. اطلاعات بیشتر در مورد تابلو سنکرون دیزل ژنراتور در بخش مربوطه بیشتر توضیح خواهیم داد.

عوامل موثر بر کیفیت تابلو کنترل دیزل ژنراتور چیست؟

کیفیت هر تابلو در وهله اول به کیفیت قطعات آن وابسته است. از اجزا اصلی هر تابلو کنترل میتوان به برد کنترلر، کلیدهای اتوماتیک، کنتاکتور، رله ها و شارژر اشاره کرد. در زمینه کنترلرها و شارژرها Datakom ترکیه، DeepSea انگلستان، ComAp چک و در زمینه کلیدهای اتوماتیک و کنتاکتورها Schneider فرانسه ،ABB ایتالیا،Muller و زیمنس آلمان و در زمینه رله ها finder ایتالیا از معتبرترین برندها میباشند.
استفاده از قطعات و لوازم غیر مرغوب به راحتی میتواند بر روی کیفیت تابلو کنترل دیزل ژنراتور و در نتیجه قیمت نهایی آن موثر باشد. این تغییر در نوع و برند قطعات قدرت و فرمان دیزل ژنراتور، بسته به توان آن گاهاً تا چند ده میلیون تومان بر قیمت نهایی دیزل ژنراتور شما موثر است. استفاده از قطعات نامرغوب(چینی) ممکن است موجب بروز خسارتهای جبران ناپذیری بر دیزل ژنراتور و مصرف کننده شود.
امروزه در اغلب تابلوهای دیزل ژنراتور از کنترلرهای دیجیتال ساخت سازندگان معتبر دنیا استفاده میشود. این کنترلرها قابلیت تسهیل کاربری دستگاه، اطلاع از وضعیت و زمان سرویس و نگهداری، نمایش پارامترهای دیزل ژنراتور، امکان ارتباط دو طرفه از طریق اینترنت و یا گوشی همراه (sms) بین اپراتور و دستگاه را فراهم می نماید.

کدام نوع تابلو کنترل نیاز دیزل ژنراتور شما را برطرف می نماید؟

اگر می خواهید دیزل ژنراتور شما با قطع برق به صورت اتوماتیک روشن و با آمدن برق شهر مجددا خاموش گردد باید از تابلو کنترل اتوماتیک استفاده نمایید.
درصورتی که نیاز به روشن شدن دیزل ژنراتور به طور اتوماتیک ندارید و می توانید در هنگام نیاز به محل دستگاه رفته و کلید آن را خاموش و یا روشن نمایید تابلو کنترل دستی پاسخگوی نیاز شماست.
درصورتی که دارای چندین دیزل ژنراتور هستید که به طور همزمان روشن هستند و یا یک دیزل ژنراتور که به طور همزمان با برق شهر در حال تامین برق شماست آنگاه باید از تابلو کنترل سنکرون یا همان پارالل استفاده نمایید.

استاندارد IP، چیست؟ آیا الزامی در صنعت تابلو کنترل :

استاندارد IP از دو عدد تشکیل گردیده که مقاومت وسایل و محصولات مختلف را در برابر نفوذ گرد و غبار و همچنین آب(نم و رطوبت) میباشد. با توجه به حساسیت قطعات الکترونیکی، مقاومت به نفوذ گرد و غبار و آب برای هر تابلو کنترل از پیش شرطهای ساخت آن میباشد. اهمیت این مسئله سبب تعریف استاندارد IP جهت ارزیابی کیفی تابلوهای کنترل شده است.
اما باید توجه داشته باشید که الزامی در بالا بودن IP تابلو کنترل دیزل ژنراتور نمیباشد. در حقیقت این استاندارد معمولاً در موارد خاص و نوع کاربری کارفرما دارای اهمیت میباشد (جهت آشنایی بیشتر با استاندارد IP میتوانید به بخش مربوطه مراجعه نمایید).
برخی از ویژگیهای سخت افزاری تابلوها جهت رعایت استاندارد IP :
• حداکثر دقت در پروسه ساخت باکس تابلو
• استفاده گلندهای مرغوب مخصوص کابلهای ورودی
• نوار لاستیکی دور درب تابلو کنترل
جهت آشنایی بیشتر با تابلو سنکرون دیزل ژنراتور میتوانید به بخش مقالات مراجعه فرمایید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تابلو کنترل دیزل ژنراتور (دستی – اتوماتیک)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توانمندی های شرکت پایور دیزل آسیا

شرکت پایور دیزل آسیا با داشتن امکانات به روز در جهت تولید انواع دیزل ژنراتور و ژنراتور گازسوز در رنج توانی 22 تا 3500 کیلو ولت آمپر توانسته است نیاز های کشور را در مصارف خانگی، تجاری، بیمارستانی، دیتاسنتر، کشاورزی، پتروشیمی ها و … تأمین کند و روز به روز به دانش خود افزوده و امکان خدمت رسانی به تمام مشتریان را در سرتاسر ایران فراهم سازد.

خدمات پس از فروش محصولات تا 15 سال

مشتریان شرکت پایور دیزل آسیا تا 15 سال می توانند از خدمات شرکت پایور دیزل آسیا بهره برده و ضمن تأمین قطعات در این مدت زمانی در صورت درخواست مشتری با حضور کارشناس این شرکت در محل استفاده دیزل ژنراتور موارد درخواستی را رفع کند. شرکت پایور دیزل آسیا با داشتن نمایندگان فروش در نقاط مختلف ایران آماده مشاوره و خدمت رسانی به مشتریان می باشد.

برگزاری دوره های آموزشی دیزل ژنراتور

شرکت پایور دیزل آسیا با برگزاری دوره های آموزشی دیزل ژنراتور در جهت ارتقاء سطح دانش متقاضیان این صنعت، در تلاش است تجربیات خود را منتقل کرده تا بتوانیم در شرایط بی برقی و اضطراری خسارات را جبران کنیم و باری از نیروگاه های برق برداشته تا همه بتوانیم از این نیاز ضرروی بهره بگیریم.

Go to Top