دیاگ (تنظیم موتور) از عوامل مهم و موثر پر کارکرد و عمر دیزل و در نتیجه تثبیت پارامتر های خروجی جریان ژنراتور می باشد. امروزه سیستم های الکترونیکی و به خصوص سیستم های دیجیتال از نظر دقت و سرعت و تحلیل داده ها بسیار توسعه یافته اند. این مسئله سبب گردیده که شرکت های سازنده تمایل بیشتری به استفاده از برد ها و مدارات الکترونیکی و دیجیتال بر روی دستگاه های خود داشته باشند. لذا استفاده از دیاگ جهت تنظیم دیزل ژنراتورها بسیار پر کاربرد گشته است.

علت توسعه دیاگ در صنعت دیزل ژنراتور؟

برای ثابت نگه داشتن فرکانس خروجی از ژنراتور و عدم آسیب به مصرف کنندها باید دور موتور دیزل همیشه در مقدار مشخصی، ثابت نگه داشته شود. شاید بتوان این نکته را بزرگترین وجه تمایز موتور های دیزل مخصوص تولید توان الکتریکی با موتور های دیزل صنایع دیگر همچون ماشین آلات دانست. این امر نیاز به دقت بالا در اندازه گیری پارامتر های موتور دیزل و ژنراتور تغییر آنی میزان سوخت و …. برای تثبیت دور موتور و جلوگیری از نوسان در شرایط مختف بارگیری دارد. امروزه استفاده از بردهای الکترونیکی به خصوص بر روی موتور های دیزل جهت کاربری دیزل ژنراتور ها بسیار گسترش یافته و سبب بهبود پارامتر های جریان خروجی ژنراتور ها گشته است.مدیریت دقیق تر بر زمان های پاشش سوخت، کاهش مصرف سوخت، کاهش آلایندگی، بالا رفتن قدرت تطبیق پذیری ژنراتور با تغییر بار مصرفی (Load Acceptance) و … از جمله فاکتورهای مثبت استفاده از مدارها و بردهای کنترلی امروزی می باشد. کلیه این فرامین و تنظیمات در موتور دیزل بر عهده (ECU (Electric Control Unit می باشد. ECU ها امروزه به دلیل فوق کاربرد گسترده ای بر روی دیزل ژنراتور ها پیدا کرده اند. لذا با گسترش استفاده از ECU بر روی دیزل ژنراتور نیاز به دستگاه های دیاگ بیش از پیش احساس می گردد.

جهت دیاگ دیزل نیاز به سخت افزار و نرم افزار های مربوط به خود می باشد. نمایندگان رسمی و معتبر دارای دستگاه دیاگ و دیزل ژنراتور می باشند. همچنین برنامه ها و نرم افزارهای دیاگ مربوط به هر سری از موتور ها از دیگر فاکتور های مورد نیاز دیاگ دیزل ژنراتور می باشد.
شرکت پایور دیزل آسیا با توجه به داشتن OEM Certificate از پرکینز انگلستان کلیه دستگاه ها و نرم افزارهای دیاگ دیزل های پرکینز را داراست. این شرکت با داشتن پرسنلی آموزش دیده و با تجربه آماده ارائه خدمات در زمینه دیاگ دیزل ژنراتور پرکینز در سراسر ایران می باشد.
خدمات دیاگ دیزل ژنراتور وجه تمایز نمایندگان رسمی!