سرویس و نگهداری صحیح همواره سبب افزایش عمر و دوام دستگاه ها و عدم نیاز به تعمیرات در کوتاه مدت می شوند. دیزل ژنراتور نیز با توجه به ماهیت کارکردی آن همواره نیاز به سرویس و نگهداری صحیح دارد. سرویس و نگهداری دیزل ژنراتور با توجه به ماهیت برق اضطراری آن در صنایع مختلف اهمیت دو چندان می یابد. توجه داشته باشید که اغلب موارد نیاز به تعمیر دیزل ژنراتور و بروز خرابی، عدم سرویس دیزل ژنراتور و نگهداری اصولی در زمان های تعیین شده بوده است.

تعویض به موقع فیلتر های گازوئیل ، فیلتر هوا و فیلتر های روغن جز اصلی ترین و پیش پا افتاده ترین اعمال جهت افزایش عمر دیزل ژنراتور می باشد. همچنین انجام بازرسی های فنی مطابق با دستور العمل نگهداری دیزل ژنراتور نیز از جمله عوامل موثر در این زمینه می باشد. این اطلاعات معمولا در دفترچه های فنی کارخانه سازنده که در اختیار نمایندگان آنها قرار دارد آمده است.
اغلب دیزل ژنراتور ها (برندهای معتبر) که به طور اضطراری استفاده می گردند، در صورت سرویس صحیح در طول عمر خود نیاز به تعمیر نخواهند داشت. البته تعمیر دیزل ژنراتور هایی که دائماً در حالت کار هستند و یا در محیط های نامناسب محیطی و هوایی قرار دارند امری کاملاً طبیعی است. آنچه در انجام تعمیرات دیزل ژنراتور بسیار اهمیت دارد دانش فنی در عیب یابی دستگاه، جهت حداقل نمودن هزینه ها و سپس استفاده از قطعات یدکی اصلی می باشد. گاهاً ضعف فنی و یا استفاده از قطعات مشابه اصلی، سبب اعمال هزینه های چند باره و بروز خسارت های جبران ناپذیر به مجموعه ها گردیده است.

تعویض به موقع فیلتر های گازوئیل ، فیلتر هوا و فیلتر های روغن جز اصلی ترین و پیش پا افتاده ترین اعمال جهت افزایش عمر دیزل ژنراتور می باشند. همچنین انجام بازرسی های فنی مطابق با دستور العمل نگهداری دیزل ژنراتور نیز از جمله عوامل مؤثر در این زمینه می باشد. این اطلاعات معمولاً در دفترچه های فنی کارخانه سازنده که در اختیار نمایندگان آنها قرار دارد آمده است.

برخی از پروژه های تعمیرات دیزل ژنراتور :

با توجه به سابقه، دانش فنی و کانال های نمایندگی، شرکت پایور دیزل آسیا آماده عقد قرارداد با شرکت ها و ارگان ها جهت انجام امور سرویس و نگهداری دیزل ژنراتور ها می باشد. وجود زیر ساخت های فنی و تجهیزات مورد نیاز در کنار دانش و تجربه پرسنل در کارخانه این شرکت امکان انجام تعمیرات انواع دیزل ژنراتور به صورت اساسی را فراهم کرده است.

از جمله قراردادهای سرویس و نگهداری این شرکت میتوان به :

  • سرویس و نگهداری دیزل ژنراتور شرکت گلد ایران (LG)
  • سرویس و نگهداری دیزل ژنراتور شرکت افرا نت
  • سرویس و نگهداری دیزل ژنراتور بانک شهر
  • تعمیر دیزل ژنراتور دانشگاه امام حسین
  • تعمیرات دیزل ژنراتور شرکت پرهون طرح پروژه ساختمان مرکزی مخابرات

تعمیر دیزل ژنراتور کاترپیلار یا پرکینز؟

برخی از دارندگان دیزل ژنراتور کاترپیلار و سایر ماشین آلات CAT از اینکه قطعات دیزل پرکینز به آنها پیشنهاد می گردد در ابتدا تعجب می نمایند! شرکت کاترپیلار و پرکینز از سال 1970 ارتباطات تجاری بسیاری با هم داشته اند. این ارتباطات تجاری از آن زمان تا کنون ادامه دارد. لذا بخش عمده ای از دیزل های استفاده شده در ماشین آلات کاترپیلار و دیزل ژنراتور های این شرکت توسط پرکینز تولید و تامین گردیده است. این همکاری ها تا جایی ادامه داشت که پرکینز و کاترپیلار در سال 1998 در هم ادغام گردیدند. به همین دلیل بسیاری از دیزل ژنراتور های کاترپیلار کاملاً مشابه محصولات پرکینز هستند. این امر سبب گشته در هنگام تعمیر دیزل ژنراتورهای کاترپیلار (CAT) از لوازم یدکی دیزل ژنراتور پرکینز نیز بتوان استفاده نمود.

این مسئله شامل سایر ماشین آلات کاترپیلار که از موتور های دیزل پرکینز جهت تولید توان مورد نیاز خود استفاده میکنند نیز میگردد.