دیزل ژنراتور بادویین

دیزل ژنراتور ولوو

دیزل ژنراتور کامینز

دیزل ژنراتور پرکینز

دیزل ژنراتور پایور دیزل آسیا

دیزل ژنراتور【گواهی OEM】

شرکت پایور دیزل آسیا تولید کننده انواع دیزل ژنراتور در برند های مختلف و توان های بین 15 تا 2500 کیلو ولت آمپر می باشد. این شرکت توانمدی لازم جهت سفارشی سازی محصولات مختلف جهت انواع پروژه ها را دارد. از نمونه برند های تولیدی این شرکت می توان به پرکینز (PERKINS) – کامینز (CUMMINS) – ولوو (VOLVO) – استمفورد (STAMFORD) – مکالته (MECCALTE) – لوری سومر (LEORY SOMER) – لینز (LINZ) – استمفورد پاور (STAMFORD POWER)

دیزل ژنراتور کوپله فابریک یا کوپل پایور دیزل آسیا ؟

  1. اساساً چه نوع دیزل ژنراتوری را دیزل ژنراتور کوپله فابریک میگویند؟
  2. علت قیمت بالای دیزل ژنراتور کوپله فابریک در کیفیت آن است و یا به دلیل تعرفه های گمرکی؟
  3. آیا امکان سوء استفاده از عبارت دیزل ژنراتور کوپله فابریک (غیر ایرانی) وجود دارد؟ راه جلوگیری از آن چیست؟
  4. چرا برخی سنگ کوپله فابریک (غیر ایرانی) را به سینه میزنند؟
  5. معایب و ضعف های دیزل ژنراتور کوپله فابریک (غیر ایرانی) در چیست؟

موارد فوق سوالاتی است که در ذهن اغلب مخاطبان وجود دارد. در ادامه سعی شده بسیار کوتاه به سئوالات فوق پاسخ داده شود. اما پیش از ادامه ابتدا با مفهوم کوپله در صنعت دیزل ژنراتور آشنا شوید.

کوپله کردن دیزل ژنراتور چیست؟

کار اتصال موتور دیزل و ژنراتور به هم و نصب آن بر روی یک شاسی (Structure) فلزی و قرار دادن یک تابلو کنترل را در کنار آن به اصطلاح کوپلینگ دیزل ژنراتور می نامند. در گذشته از ژنراتورهای دو سر بلبرینگ در صنعت تولید دیزل ژنراتور استفاده می شد. این ژنراتور ها قابلیت اتصال (کوپل) مستقیم به دیزل را دارا نبودند. لذا برای اتصال (کوپل) ژنراتور به دیزل نیاز به ساخت قطعه ای به نام کوپلینگ بود (این قطعه نقش همانند تبدیل که جهت اتصال لوله های آب با ابعاد مختلف به هم را ایفا می نمود). در گذشته کیفیت کار تراشکار و دستگاه تراش بر روی بالانس بودن واسط کوپلینگ و لرزه و کیفیت دستگاه اثر گذار بود. در گذشته به دلیل کم کاری سازندگان داخلی، کارفرمایان دیزل ژنراتور فابریک (خارجی) را بر دیزل ژنراتور های ساخت داخل ارجع می دانستند.

امروزه دیزل و ژنراتور چگونه به هم کوپل می شوند؟

با ساخت و ورود دیزل ژنراتور های یک سر بلبرینگ به این صنعت، دیزل و ژنراتور به طور مستقیم و بدون نیاز به واسط (کوپلینگ) و تنها با بستن تعداد مشخصی پیچ به هم متصل میگردند. عملاً امروزه با ورود ژنراتور های یک سر بلبرینگ مبحثی به نام فابریک نباید در صنعت دیزل ژنراتور وجود داشته باشد. اصطلاح دیزل ژنراتور کوپله فابریک (غیر ایرانی) نیز از آن زمان در بین کارفرمایان مصطلح گردید. اما عملاً امروزه هیچ تفاوتی بین کوپله (اتصال) دیزل و ژنراتور هیچ دو شرکتی وجود ندارد. آنچه امروزه باعث تفاوت در کوپله دیزل ژنراتور گردیده نوع برند و کیفیت متعلقات جانبی است که در کوپله (اتصال) که در انتهای بحث آمده است.
دیزل ژنراتور پرکینز 10 کاوا

270.000.000 تومان

  • موجود نیست
403A11G1
Perkins 403A11G1 Diesel-Generator – 10kVA
دیزل ژنراتور پرکینز 10 کاوا

🔻 حجم مخزن : 80 لیتر (قابلیت سفارشی سازی)

🔻 کنترلر دیپسی : مدل DSE7320 (سفارشی)

✅ 1 سال ( یا 1000 ساعت ) ضمانت ✅ 15 سال خدمات

🔹 توان پرایم (کاوا) : 9kVA
🔹 توان پرایم : 7kW
🔹 برند موتور : Perkins
🔹 کشور سازنده موتور : انگلیس
🔹 حداکثر توان موتور : 12.4hp
🔹 تعداد سیلندر : 3
🔹 نوع گاورنر : مکانیکی
🔹 برند آلترناتور : Stamford
🔹 مدل آلترناتور : PI044E
🔹 توان اضطراری آلترناتور : 10kVA
🔹 عایق : H
🔹 بهره وری : 80.1%
🔹 تعداد بلبرینگ : 1
🔹 توان اضطراری (کاوا) : 10kVA
🔹 توان اضطراری : 8kW
🔹 مدل موتور : 403A-11G1
🔹 توان موتور : 11.3hp
🔹 حجم موتور : 1.131L
🔹 سیستم تنفس : طبیعی
🔹 مصرف سوخت 100% : 3.6L/h
🔹 کشور سازنده آلترناتور : انگلیس
🔹 توان اسمی آلترناتور : 8.5kVA
🔹 فرکانس : 50Hz
🔹 سیستم حفاظت : IP23
🔹 ضریب قدرت : 0.8
🔹 ولتاژ خروجی : 400/230V

310.000.000 تومان

  • موجود در انبار
403A-15G1
Perkins 403A-15G1 Diesel-Generator – 15kVA
دیزل ژنراتور پرکینز 15 کاوا

🔻 حجم مخزن : 80 لیتر (قابلیت سفارشی سازی)

🔻 کنترلر دیپسی : مدل DSE7320 (سفارشی)

✅ 1 سال ( یا 1000 ساعت ) ضمانت ✅ 15 سال خدمات

🔹 توان پرایم (کاوا) : 13kVA
🔹 توان پرایم : 10.4kW
🔹 برند موتور : Perkins
🔹 کشور سازنده موتور : انگلیس
🔹 حداکثر توان موتور : 17.6hp
🔹 تعداد سیلندر : 3
🔹 نوع گاورنر : مکانیکی
🔹 برند آلترناتور : Stamford
🔹 مدل آلترناتور : PI044G
🔹 توان اضطراری آلترناتور : 16.5kVA
🔹 عایق : H
🔹 بهره وری : 83.4%
🔹 تعداد بلبرینگ : 1
🔹 توان اضطراری (کاوا) : 15kVA
🔹 توان اضطراری : 12kW
🔹 مدل موتور : 403A-15G1
🔹 توان موتور : 16hp
🔹 حجم موتور : 1.496L
🔹 سیستم تنفس : طبیعی
🔹 مصرف سوخت 100% : 3.7L/h
🔹 کشور سازنده آلترناتور : انگلیس
🔹 توان اسمی آلترناتور : 15kVA
🔹 فرکانس : 50Hz
🔹 سیستم حفاظت : IP23
🔹 ضریب قدرت : 0.8
🔹 ولتاژ خروجی : 400/230V

460.000.000 تومان

  • موجود در انبار
404A-22G1
Perkins 404A-22G1 Diesel-Generator – 22kVA
دیزل ژنراتور پرکینز 22 کاوا

🔻 حجم مخزن : 80 لیتر (قابلیت سفارشی سازی)

🔻 کنترلر دیپسی : مدل DSE7320 (سفارشی)

✅ 1 سال ( یا 1000 ساعت ) ضمانت ✅ 15 سال خدمات

🔹 توان پرایم (کاوا) : 20kVA
🔹 توان پرایم : 16kW
🔹 برند موتور : Perkins
🔹 کشور سازنده موتور : انگلیس
🔹 حداکثر توان موتور : 27.2hp
🔹 تعداد سیلندر : 4
🔹 نوع گاورنر : مکانیکی
🔹 برند آلترناتور : Stamford
🔹 مدل آلترناتور : PI144D
🔹 توان اضطراری آلترناتور : 22kVA
🔹 عایق : H
🔹 بهره وری : 82.2%
🔹 تعداد بلبرینگ : 1
🔹 توان اضطراری (کاوا) : 22kVA
🔹 توان اضطراری : 17.6kW
🔹 مدل موتور : 404A-22G1
🔹 توان موتور : 24.7hp
🔹 حجم موتور : 2.2161L
🔹 سیستم تنفس : طبیعی
🔹 مصرف سوخت 100% : 6.1L/h
🔹 کشور سازنده آلترناتور : انگلیس
🔹 توان اسمی آلترناتور : 20kVA
🔹 فرکانس : 50Hz
🔹 سیستم حفاظت : IP23
🔹 ضریب قدرت : 0.8
🔹 ولتاژ خروجی : 400/230V

660.000.000 تومان

  • موجود در انبار
1103A-33G
Perkins 1103A-33G Diesel-Generator – 33kVA
دیزل ژنراتور پرکینز 33 کاوا

🔻 حجم مخزن : 80 لیتر (قابلیت سفارشی سازی)

🔻 کنترلر دیپسی : مدل DSE7320 (سفارشی)

✅ 1 سال ( یا 1000 ساعت ) ضمانت ✅ 15 سال خدمات

🔹 توان پرایم (کاوا) : 30kVA
🔹 توان پرایم : 24kW
🔹 برند موتور : Perkins
🔹 کشور سازنده موتور : انگلیس
🔹 حداکثر توان موتور : 40.8hp
🔹 تعداد سیلندر : 3
🔹 نوع گاورنر : مکانیکی
🔹 برند آلترناتور : Stamford
🔹 مدل آلترناتور : PI144H
🔹 توان اضطراری آلترناتور : 33kVA
🔹 عایق : H
🔹 بهره وری : 87.3%
🔹 تعداد بلبرینگ : 1
🔹 توان اضطراری (کاوا) : 33kVA
🔹 توان اضطراری : 26kW
🔹 مدل موتور : 1103A-33G
🔹 توان موتور : 37.1hp
🔹 حجم موتور : 3.3L
🔹 سیستم تنفس : طبیعی
🔹 مصرف سوخت 100% : 7.2L/h
🔹 کشور سازنده آلترناتور : انگلیس
🔹 توان اسمی آلترناتور : 30kVA
🔹 فرکانس : 50Hz
🔹 سیستم حفاظت : IP23
🔹 ضریب قدرت : 0.8
🔹 ولتاژ خروجی : 400/230V

پکیجرهای (Packager) دیزل ژنراتور چه کسانی هستند؟

اساساً هیچ کدام از شرکت های سازنده دیزل همچون دیزل ژنراتور پرکینز، کامینز، … و یا سازندگان ژنراتور همچون استمفورد، مکالته و … تولید کننده دیزل ژنراتور نیستند. در دنیا شرکت هایی وجود دارند که منحصراً در صنعت کوپله دیزل ژنراتور فعالیت می نمایند. این شرکت ها موتور دیزل و ژنراتور مورد نیاز خود را از سازندگان موتور دیزل و سازندگان ژنراتور به صورت جداگانه تهیه نموده و آنها را کوپل نموده و دیزل ژنراتورها را تحت نام تجاری خود به بازار عرضه مینمایند. از کوپله کاران بزرگ صنعت دیزل ژنراتور میتوان به برندهای اف.جی.ویلسون (FG Wilson) و کامینز پاور (Cummins Power) انگلستان و المپین (Olympyan) اشاره کرد. شرکتهای تولید کننده (کوپله کار) دیزل ژنراتور در اصطلاح پکیجر (Packager) گویند.

آیا پکیجر های ایرانی قابلیت رقابت با محصولات مشابه را دارند؟

همانطور که توضیح داده شد پکیج نمودن (کوپله) دیزل ژنراتور نیازمند تکنولوژی خاصی نمی باشد. آنچه متاسفانه باعث ضعف محصولات شرکت های داخلی و خارجی است در زمینه کمبود دانش فنی نمی باشد. بلکه این امر به عمد به دلیل کاهش هزینه های تولید بوده و آگاهانه صورت می گیرد. اصولاً اصل رقابت صرف بر قیمت دیزل ژنراتور سبب بروز این کم کاری ها و حتی تغییر در نوع محصول ارائه شده می گردد. به عنوان مثال نوع ورق، ضخامت و رنگ شاسی (رنگ پودری الکترواستاتیک)، برند قطعات تابلو کنترل، باتری، سنسورها و … استفاده شده از جمله این موارد است. لذا دیزل ژنراتور های تولید شرکت های برتر داخلی اگر برتر از محصولات تولیدی سایر کشورها نباشند، قطعاً کمتر از آنها نخواهند بود. این امر با توجه به انتخابی بودن قسمت های مختلف دیزل ژنراتور بسیار بدیه است.
کانوپی سایلنت مدل C-25

کانوپی سایلنت مدل C-25

کانوپی سایلنت مدل C-25 جهت سایلنت نمودن دیزل ژنراتورهای 15KVA تا 25KVA استفاده می گردد. نکته ای که در مورد مشخصات ابعادی کانوپی های بی صدا باید توجه داشت فاصله جانبی آنها از طرفین با در نظر گرفتن ابعاد دربهای جانبی می باشد. وجود درب های جانبی بزرگ کمک شایانی به راحتی کاربر در زمان سرویس و نگهداری دیزل ژنراتور می نماید. برای مشاهده اطلاعات کامل ابعادی و وزنی کلنوپی سایلنت C-25 کلیک کنید.

کانوپی سایلنت مدل C-80

کانوپی سایلنت مدل C-80

کانوپی سایلنت مدل C-80 جهت بی صدا نمودن دیزل ژنراتور  30KVA تا 80KVA استفاده می گردد. در تصاویر زیر برخی از مشخصات این کانوپی سایلنت دیده می شود. مشخصات ابعادی کانوپی های بی صدا باید متناسب با فاصله جانبی آنها از طرفین در نظر گرفته شود ابعاد دربهای جانبی می باشد. وجود درب های جانبی بزرگ کمک به راحتی در زمان سرویس می نماید. برای مشاهده اطلاعات کامل ابعادی و وزنی کلنوپی سایلنت C-80 کلیک کنید.

کانوپی سایلنت مدل C-200

کانوپی سایلنت مدل C-200

کانوپی سایلنت C-200 جهت سایلنت نمودن دیزل ژنراتور 130KVA تا 200KVA استفاده می گردد. در تصویر زیر یک نمونه از این مدل کانوپی سایلنت آمده است. نکته ای که در مورد مشخصات ابعادی کانوپی های بی صدا باید توجه داشت فاصله جانبی آنها از طرفین با در نظر گرفتن ابعاد دربهای جانبی می باشد. وجود درب های جانبی بزرگ کمک شایانی به راحتی کاربر در زمان سرویس و نگهداری دیزل ژنراتور می نماید. برای مشاهده اطلاعات کامل ابعادی و وزنی کلنوپی سایلنت و اطلاعات فنی مربوط به فنداسیون و ابعاد کانوپی سایلنت C-80 کلیک کنید.

ضعف دیزل ژنراتورهای پکیجر های خارجی؟

شرکت های پکیجر خارجی مطرح، جهت به انحصار در آوردن مشتریان خود قطعات مربوط به تابلو کنترل مخصوصاً برد کنترل و قطعات یدکی موتور دیزل و همچنین قطعات مربوط به ژنراتور را با شماره سریال های مختص به خود به مشتریان ارائه می نمایند تا مشتریان بیشتر به آنها وابسته گردند.

علاوه بر انحصاری بودن سریال قطعات مکانیکی در صورت خرابی قطعات الکترونیکی مثلاً برد کنترل تهیه آن برد کنترلی از شرکت پکیجر بسیار سخت و هزینه تهیه آن چندین برابر قیمت های معمول می باشد. همچنین با توجه به اینکه ماژول مورد استفاده در این بردها نیز انحصاری است هزینه جایگزین نمودن آنها با مجموعه های روتین نیز شامل هزینه های فراوانی میباشد.

تشخیص وجود توربوشارژر از نام موتور دیزل ژنراتور

در دیزل ژنراتور پرکینز که جهت کوپل با ژنراتور ها (Power Generation) و تولید برق استفاده می شوند می توان از روی نام موتور این مسئله را تشخیص داد. به این ترتیب که بعد در قسمت دوم نام موتور از یک حرف ” T ” استفاده شده است. به عنوان مثال موتور 1103A-33G و یا موتور دیزل 404D-22G فاقد توربو شارژر هستند. اما موتور دیزل 1103A-33TG2 و یا موتور 1006TAG دارای توربو ژنراتور هستند. در حقیقت این کمپرسور از دو صفحه پروانه ای که با یک محور به هم متصل شده اند تشکیل شده است. یک سمت این محور که دارای صفحه پروانه ای شکل است در مسیر خروجی اگزوز و سمت دیگر آن در مسیر ورودی هوای موتور (منیفولد هوا) قرار دارد. صفحه ای که در سمت گازهای خروجی از موتور دیزل قرار دارند توربین و صفحه ای که در سمت گازهای ورودی به موتور قرار دارند کمپرسور نام دارد (گازهای خروجی به رنگ قرمز و گازهای ورودی به رنگ آبی نمایش داده شده اند). صفحه توربین هنگام عبور گازهای خروجی شروع به گردش می کند و در نتیجه این امر محور و کمپرسور سمت دیگر نیز دوران نموده و هوای ورودی به موتور را متراکم می کند. در اصطلاح به این نوع کمپرسورها کمپرسور های گریز از مرکز یا  Centrifugal گویند. میزان افزایش فشار در این کمپرسور ها 5 برابر می باشد و به دلیل همین افزایش فشار قابل توجه است که توان موتور دیزل یا گازسوز و در نتیجه توان خروجی ژنراتور بسیار افزایش می یابد. چون توربو شارژر دیزل ژنراتور از گازهای بدون استفاده از خروجی اگزوز جهت تأمین قدرت دورانی خود استفاده می کند تأثیر بسیاری بر روی افزایش راندمان دیزل ژنراتور دارد.

آیا دیزل ژنراتور ها و ژنراتور های گازسوز باید حتماً توربو شارژ داشته باشند؟

هرگز الزامی به استفاده از توربو شارژر بر روی دیزل ژنراتور ها و ژنراتور گازسوز و یا هر موتور دیگری نیست! اما استفاده از توربو شارژر در یک موتور سبب افزایش فشار هوای ورودی به موتور و در نتیجه افزایش توان خروجی آن می گردد. در واقع همانطور که قبلاً گفته شد استفاده از توربو شارژر سبب افزایش راندمان کل مجموعه دیزل ژنراتور می گردد. به این معنا که به ازای مقدار مشخصی از سوخت دیزل شما توان الکتریکی بیشتری را از ژنراتور دارای توربو شارژر می توانید بگیرید. به عنوان مثال موتور دیزل پرکینز 1103A-33G می باشد حداکثر توان نامی خروجی آن 33KVA می باشد. حال اگر موتور دیزل این ژنراتور با همان موتور اما از نوع توربو شارژر دار یعنی مدل 1103A-33TG1 استفاده گردد توان نامی خروجی ژنراتور تا میزان 50KVA افزایش می یابد. البته استفاده از افتر کولر نیز سبب افزایش توان خروجی از موتور می گردد که آن را در بخشهای بعد توضیح خواهیم داد. پس در واقع استفاده از توربو شارژر بر روی یک موتور سبب افزایش توان خروجی آن به ازای مصرف مشخص سوخت می گردد. البته باید توجه داشت که نصب توربو ژنراتور نیاز به روغن کاری بسیار پر قدرت محور آن دارد. لذا استفاده از یک لاین مستقیم جهت روانکاری محور آن الزامی است. همچنین مباحث مربوط به انتقال حرارت در توربو شارژر ها مسئله دیگری هستند که در صورت تمایل می توانید در مورد آنها مطالعه نمایید.

فروش دیزل ژنراتور کوپل فابریک و کوپل ایران

مشاوره و برآورد توان دیزل ژنراتور (اعزام کارشناس) قبل از خرید و ارائه خدمات پس از فروش

علت قیمت بالای دیزل ژنراتورهای کوپله فابریک(غیر ایرانی) در چیست؟

از نظر تعرفه های گمرکی دیزل ژنراتور به عنوان یک محصول نهایی وارد کشور می گردد، لذا درصدهای بیشتر گمرکی در مقایسه با موتور دیزل تک و ژنراتور تک که به عنوان مواد اولیه صنعت تولید دیزل ژنراتور می باشد تعلق میگیرد. با توجه به قیمت بالای این دستگاهها اختلاف 10% در قیمتها تفاوت های چندین میلیون تومانی در قیمت نهایی دستگاه ایجاد می نماید.

پس در واقع قیمت بالای دیزل ژنراتور کوپله فابریک (غیر ایرانی) نه صرفاً به دلیل کیفیت قطعات استفاده شده بلکه بخش عمده ای از قیمت آن هزینه های گمرکی است که از جیب کارفرمایان پرداخت میگردد.

آیا امکان سوء استفاده از نام دیزل ژنراتور کوپله فابریک وجود دارد؟ چگونه؟

همانطور که گفته شد تولید دیزل ژنراتور نیازمند تکنولوژی پیچیده ای نیست. این امر سبب گردیده برخی از افراد دیزل ژنراتور های تولیدی خود را کاملاً مشابه با دیزل ژنراتور کوپله فابریک تولید نمایند و در نتیجه دیزل ژنراتورهای تولید خود را به قیمت دیزل ژنراتور کوپله فابریک عرضه می نمایند.

در برخی موارد، اشخاص (مقیم ایران) شرکت تولید کننده، دیزل ژنراتور را در کشور دیگری به ثبت می رساند. سایت و مدارک و … مربوط به آن شرکت را نیز ایجاد می نماید. سپس کلیه محصولات خود را در ایران و با نام و اسم آن شرکت ثبت شده در خارج کشور تولید و به بازار عرضه میکنند.

البته موارد فوق شامل تمام دیزل ژنراتورهای کوپله فابریک(غیر ایرانی) موجود در بازار نمیباشد.

چرا هنوز برخی از افراد سنگ دیزل ژنراتور کوپله فابریک را به سینه میزنند؟

با توجه به مواردی که در قسمت قبل توضیح داده شد برای برخی بهتر است ذهنیت عمومی به سمت دیزل ژنراتور کوپله فابریک (غیر ایرانی) کشیده شود. این افراد با توجه به مواردی که در فوق گفته شد به دنبال سوء استفاده از این فضای غیر رقابتی و ناسالم میباشند. زیرا بدین ترتیب محصولات تولیدی خود را با حاشیه سود چندین برابر و به قیمت کاذب به بازار عرضه می کنند. شاید بهترین سوالی که از طرفداران دیزل ژنراتور های کوپله فابریک میتوان پرسید این است که در ساخت دیزل ژنراتور کوپله فابریک چه وسیله و تکنولوژی خاصی استفاده میشود که در ایران وجود ندارد و ساخته نمی شود.

فروش دیزل ژنراتور کوپل فابریک و کوپل ایران

مشاوره و برآورد توان دیزل ژنراتور (اعزام کارشناس) قبل از خرید و ارائه خدمات پس از فروش