کوپله دیزل ژنراتور از عبارت GENSET Coupling به معنای جفت کردن (اتصال) دیزل و ژنراتور وارد ادبیات صنعت دیزل ژنراتور ایران شده است. همانطور که می دانید کلمه Couple (کاپل) به معنای زوج و جفت می باشد در واقع از معنای فارسی آن مشخص است به معنای جفت نمودن و در عمل به سرهم کردن و اتصال دیزل و ژنراتور به یکدیگر کوپله گویند.

علت حذف کوپلینگ از صنعت دیزل ژنراتور!

چندین سال قبل و پیش از استاندارد سازی صنایع ژنراتور و موتور های دیزل جهت کاربری دیزل ژنراتور، شرکت های تولید کننده دیزل ژنراتور از یک واسط که در اصطلاح بازار کوپلینگ گفته می شد استفاده می کردند. اما از مدت ها قبل با استاندارد سازی ژنراتور ها و موتور های دیزل کلمه ژنراتور ها و دیزل های هم توان را می توان بدون نیاز به هیچگونه واسطه به یکدیگر کوپل نمود (اتصال داد). امروزه کلیه کمپانی های سازنده دیزل ژنراتور اهم از FG Wilson و … تنها باید 8 یا 6 پیچ دیزل و ژنراتور را به هم متصل و کوپل می نمایند(در ادامه بحث منظور از کوپله اتصال دیزل و ژنراتور به یکدیگر می باشد).
کوپل دیزل ژنراتور

مهمترین بخش این ابزار می توان به تابلو کنترل و قطعات بکار رفته در آن اشاره نمود. کلید های برد کنترلر دیجیتال، برند کلید قطعات قدرت فرمان از جمله فاکتور های موثر بر کیفیت کوپل دیزل ژنراتور می باشد. جهت اطلاعات کامل تر می توانید به بخش تابلو کنترل مراجعه فرمایید. از دیگر موارد موثر می توان به کیفیت و نوع باطری بکار رفته سایلنسر اگزوز و سایر قطعات اشاره کرد. ابتدا اثر هیچکدام از این متعلقات به اندازه اثر تابلو کنترل مشهود نمی باشد. از دیگر مواردی که به باعث عمر و دوام دیزل ژنراتور در شرایط آب و هوایی می گردد کیفیت رنگ استفاده شده در شاسی دیزل ژنراتور و تابلو کنترل آن می باشد. در حال حاضر بهترین نوع رنگ رنگ پودری الکترواستاتیک می باشد.

فلایویل دیزل ژنراتور
در برخی موارد دیده می شود که فروشندگان پس از فروش دیزل ژنراتور هزینه باتری، سایلنسر و … جداگانه محاسبه و به قیمت کل اضافه می نمایند و عنوان می کنند که قیمت قبلی تنها شما قیمت دیزل ژنراتور بوده است. لذا پیش از خرید دیزل ژنراتور به این نکته نیز دقت فرمایید.
برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کوپله دیزل ژنراتور می توانید با ما تماس بگیرید.