علت توسعه دیاگ در صنعت دیزل ژنراتور؟
برای ثابت نگه داشتن فرکانس خروجی از ژنراتور و عدم آسیب به مصرف کنندها باید دور موتور دیزل همیشه در مقدار مشخصی، ثابت نگه داشته شود. شاید بتوان این نکته را بزرگترین وجه تمایز موتور های دیزل مخصوص تولید توان الکتریکی با موتور های دیزل صنایع دیگر همچون ماشین آلات دانست. این امر نیاز به دقت بالا در اندازه گیری پارامتر های موتور دیزل و ژنراتور تغییر آنی میزان سوخت و …. برای تثبیت دور موتور و جلوگیری از نوسان در شرایط مختف بارگیری دارد. امروزه استفاده از بردهای الکترونیکی به خصوص بر روی موتور های دیزل جهت کاربری دیزل ژنراتور ها بسیار گسترش یافته و سبب بهبود پارامتر های جریان خروجی ژنراتور ها گشته است.مدیریت دقیق تر بر زمان های پاشش سوخت، کاهش مصرف سوخت، کاهش آلایندگی، بالا رفتن قدرت تطبیق پذیری ژنراتور با تغییر بار مصرفی (Load Acceptance) و … از جمله فاکتورهای مثبت استفاده از مدارها و بردهای کنترلی امروزی می باشد. کلیه این فرامین و تنظیمات در موتور دیزل بر عهده (ECU (Electric Control Unit می باشد. ECU ها امروزه به دلیل فوق کاربرد گسترده ای بر روی دیزل ژنراتور ها پیدا کرده اند. لذا با گسترش استفاده از ECU بر روی دیزل ژنراتور نیاز به دستگاه های دیاگ بیش از پیش احساس می گردد.
ثبت ديدگاه