موتور های دیزل سری ۴۰۰ پرکینز علاوه بر کاربرد در صنعت دیزل ژنراتور بر روی دستگاه های صنعتی و کشاورزی نیز استفاده می شوند. دیزل های سری ۴۰۰ پرکینز در مدل ها و حجم های مختلف ساخته می شوند. در این میان به مدل های ۴۰۴D-11G چهار سیلندر جهت ژنراتورهای ۱۱KVA و یا ۴۰۳D-07G سه سیلندر جهت ژنراتور های ۷KVA اشاره کرد.

سرویس دیزل ژنراتور

ضدیخ :

میزان ضد یخ استفاده شده در موتور دیزل ژنراتور هرگز نباید از ۵۰% بیشتر گردد. زیرا در این صورت این امر سبب تغییر خواص سیال خنک کننده و کاهش کارایی آن خواهد گردید. این امر ممکن است سبب استهلاک و کاهش عمر دیزل ژنراتور شما گردد. جهت اطلاع از حجم سیستم خنک کننده دیزل ژنراتور و تعیین میزان ضد یخ مورد نیاز می توانید به دفترچه راهنمای آن مراجعه نمایید. در صورت عدم دسترسی به دفترچه راهنمای دیزل ژنراتور میتوانید با نمایندگی دیزل ژنراتور پرکینز در ایران تماس برقرار نمایید. تنها در صورت کارکرد دیزل ژنراتور در دماهای پایین تر از ۴۰- درجه سلسیوس امکان افزایش ضد یخ تا میزان حجم مایع خنک کننده مجاز است.

تاثیر ارتفاع بر کارکرد موتور دیزل و ژنراتور :

تا ارتفاع ۶۰۰ متر از سطح دریا میزان تاثیر افت فشار بر موتور دیزل و ژنراتور نا محسوس است. در صورت استفاده دائمی و نصب دیزل ژنراتور در ارتفاعی بیش از این میزان مصرف سوخت و همچنین آلایندگی موتور افزایش خواهد یافت. در صورت نصب دیزل ژنراتور خود در ارتفاعی بیش از ۶۰۰ متر حتماً با نمایندگی رسمی مشورت نمایید.