قطعات یدکی دیزل ژنراتور و تامین آن متاسفانه امروز به یک دغدغه اصلی کار فرمایان تبدیل گردیده است. به دلیل وجود موارد بسیار زیاد مشابه قطعات یدکی در بازار، کارفرمایان همواره در دوراهی انتخاب گزینه ارزان تر و گزینه مطمئن تر قرار دارند؟

به خصوص در سال های اخیر که به دلیل تحریم ها سایت های رسمی تولید کنندگان اروپایی اسامی نمایندگان خود در ایران را حذف نموده اند این امر سبب ایجاد بی نظمی های بیشتری در بازار تامین و پخش قطعات یدکی اصلی گردیده. متاسفانه به دلیل سود آور بودن این امر برخی از بازرگانان قطعات یدکی انواع دیزل ژنراتور غیر اصلی را از بازارهای غیر معتبر چینی، هندی و … تهیه نموده و وارد بازار می نمایند. آنها با اطلاع از قیمت قطعات اصلی از نمایندگان سابق قیمت قطعات خود را بسیار نزدیک به آنها قرار داده و بدین صورت هرگونه بروز شک در این زمینه را برطرف می نمایند!

لوازم یدکی

قطعات یدکی دیزل ژنراتور – قطعات یدکی دیزل پرکینز سری های ,2806 ,1106 1104 ,1103

امروزه قطعات یدکی غیر اصل دیزل ژنراتور ها کاملاً شبیه قطعات یدکی اصلی تهیه و بسته بندی می گردند. اگر چه این قطعات از نظر ظاهری بسیار شبیه هم می باشند اما از نظر مواد (آلیاژ) تشکیل و درصد تشکیل دهنده آنها و نحوه ساخت بسیار متفاوت هستند. این مسائل تمایز بسیاری در نحوه کارکرد قطعه و در نتیجه دیزل ژنراتور خواهد داشت. مضاف بر اینکه استفاده از لوازم یدکی دیزل ژنراتور غیر اصلی، جهت کاهش جزئی در هزینه ها اغلب سبب خسارت های سنگین بر دیزل ژنراتور ها می گردد. موارد متعدد مراجعین و گزارش های خرابی از این طریق خود گویای این امر می باشد.

قطعات یدکی اصلی پرکینز، نگرانی که پرکینز نیز با آن دست و پنجه نرم می کند!

استفاده از لوازم یدکی غیر اصلی دیزل ژنراتور تا حدی مخرب است که پرکینز مکرراً آن را از طریق سایت خود اطلاع رسانی می نماید.

به عنوان مثال پرکینز قطعه بیرینگ (Bearing) میل لنگ را که از نظر عمومی یک قطعه کاملاً ساده و از لحاظ قیمتی در مقایسه با سایر لوازم یدکی دیزل ژنراتور کاملاً کم قیمت است را مثال میزند. فایل تصویری این مثال در ادامه آمده است. در این مثال ابتدا توضیح داده می شود که بیرینگ (Bearing) یک قطعه کاملاً ساده به نظر می آید.

سپس در ادامه توضیح داده می شود که این قطعه ساده برای اینکه بتواند کارکرد درست خود را در هنگام کارکرد دیزل ایفا نماید از چندین آلیاژ مختلف (آلومینیوم، مس و …) با درصد های بسیار دقیق تولید گردیده. سپس یک قطعه یدکی مشابه که معمولاً از فلز یک تکه تهیه گردیده نشان داده می شود. این قطعه یدکی غیر اصلی با توجه به اینکه استانداردهای لازم را ندارد، لذا هنگام کار دیزل علاوه بر ایجاد حرارت بالا سبب خسارت به میل لنگ و سایر قطعات خواهد گردید. پرکینز در این کلیپ تصویری به طور کامل توضیح می دهد که حتی ساده ترین قطعه یدکی از دید کاربران نیز در صورت غیر اصل بودن در هنگام تعمیر و سرویس دیزل ژنراتور تا چه حد می تواند حساس و خسارت آفرین باشد.

لذا اعتبار و اصالت شرکت پیش رو در تامین قطعات و لوازم یدکی دیزل ژنراتور ها مهم ترین فاکتور در تصمیم گیری جهت انتخاب و خرید لوازم یدکی میباشد.